Nepleťte si pojem a průjem

14. dubna 2010 v 19:53 | Karel Rakušan |  Ze života
Vidět prohození těchto dvou slov v realitě je ohromným zklamáním, ale vzít zklamání s pozitivem to je to nejcennější, ale pro člověka zároveň to nejtěžší před co je každý z nás hned na začátku jakéhokoliv problému postaven. Naděje, která nikdy neumírá, i když se nám zdá, že ano, je totiž to jediné, co v koutku duše každého z nás zbývá. Je nanejvýš důležití a mělo by se to stát Vaším prvotním impulzem brát problém či nabídku tak jak je vám předkládána a neupínat se na jednu či dvě informace o problému či nabídce. Vítězstvím a Vaším uspokojivým pocitem se stává vědomí, že jste nad věcí, a že negativní malichernosti nemůžou nikterak rozhodit Vaše logické uvažování. Jedno z nepsaných pravidel, které je převzaté z vojenského prostředí zní: "Za svým nadřízeným máte jít se svým požadavkem až třetí den". Až si uvědomíte pro a proti požadované věci či problému. S chladnou hlavou.
Jsou to dvě podobná slova, ale v organizaci, která má skutečné majitele nebo skupinu majitelů někde jinde než je výkon podnikatelské činnosti je nanejvýš pravděpodobné, že dojde k deformaci informací a efekt, kdy původní myšlenka byla "šampón", se ke konečné osobě, která má rozhodnutí vykonat doručí "tampón".
Toto rozhodování je úzce spojeno s centralismem a to v nejrůznějších podobách. Dokonce se domnívám, že centralismus a deformace informací jsou spojeny pomyslnou pupeční šňůrou. V podobách ekonomických vizí přes rozhodování postupů až po nejjednodušší rozhodnutí v rozsahu tří sobě nejužších podřízených postů na zaměstnaneckém žebříčku.
Neshoda je vyvolána především nedostatečnou informovaností, na kterou není čas především ve stresu z nějakého termínu. Termínu otevření obchodu či termínu splnění zadaného úkolu, návštěvy nějaké kontroly, která je předem ohlášena atd. Vyvolaný stres vyvolává velmi oprávněný dojem stavění tzv. Potěmkinových vesnic, které jsou bohužel nedílnou a neodlučitelnou součástí praktik vedení společností jako je např. hypermarket nebo jakýchkoliv společností s více pobočkami. A čím jsou pobočky od vedení společnosti  vzdálenější tím jsou ony Potěmkinovi vesnice jakoby markantnější. (Jako Potěmkinovy vesnice bývá označována snaha vylepšit něco více, než tomu tak ve skutečnosti je - falešně přikrášlit skutečnost a zastírat pravdivý stav věcí), které se skrývají pod pokličkou. Pod tou samou pomyslnou pokličkou, pod kterou je vroucí voda, která je dále ohřívána. A stejně tak jako se nedá skrýt ta přikrytá vroucí voda, tak se nedají do nekonečna skrývat ty lži v lidské komunikaci.
Pod názvem "Nepleťte si pojem a průjem" se v konečné fázi může skrývat a z 99% se skrývá lest, lest ďáblovy vypočítavosti skrytá v člověku, který je lstí ovládán. Hledáte zaměstnání? A narážíte na tentýž nebo podobný inzerát, který uveřejnila tatáž společnost, od které jste podobný inzerát viděli již před půl rokem? A, že inzerát vám nabízí vše, co by vám vyhovovalo (zvolit si pracovní dobu jakou si vyberete vy, nebo dvojnásobné výdělky než berete právě vy a právě v tuto dobu)? Vězte, je to ta nejubožejší lest, na kterou v tu chvíli můžete skočit. A aby toho nebylo málo, přijde tehdy, kdy máte finanční krizi. Tak tato nabídka je přesně to, po čem nabízitel touží a je celý casný a nedočkavý až se chytíte. Touží po tom, jako kdybychom byli třetí den na poušti a neměli vodu a toužili po ní.
S jednou a v podstatě z nejčastějších lží, kterou Vám nabízí hypermarket je hned na začátku v inzerátu, který Vás láká na pozici třeba prodavače. Pro člověka, který přišel o práci a má k tomu nějaké finanční závazky, připouštím, že třebas jiná volba není (ale o finančních závazcích až jindy) to může a mnohdy je jediné východisko. Vaše finanční stránka je natolik vážná, že dosáhla takových rozměrů, jenž zaslepila skutečnou hloubku tohoto inzerátu. Hloubku s jakým úmyslem byl tento inzerát ve skutečnosti napsán. Vyždímat z Vás co se dá a zahodit (propustit) Vás jako kus starého pomačkaného papíru, bez toho, aby využili, případně zúročili vaše potencionální vědomosti, zkušenosti a názory. Toto a nejen toto zlo je slepé a nevidí Vás jako plnohodnotnou osobu, ale jako součástku jakého si stroje, která se časem opotřebuje.
Rád bych v tuto chvíli objasnil pojem prodavač, což je osoba, která zákazníkovy nabídne výrobek, pro který si zákazník přijde. Z pohledu zákazníka očekávám, že prodávající o výrobku něco ví a dokáže zákazníkovi vysvětlit jeho použití či funkčnost. A tady je ten "zakopaný pes". Filozofie hypermarketu je filozofií samoobsluha a to v hypermarketech potravinářských bývá v procentech více než 95 procentní.
Kdybychom tedy slovíčko prodavač zkrátili o jedno jediné písmenko, nejen, že bychom změnili význam slova, které by bylo podavač, což je 100 procentně těch zbývajících 5 % v minulém odstavci uvedených. Rozhodně bych byl blíže realitě než se slovíčkem prodavač.
Zaměstnance hypermarketu bych podle popisu práce nazval jako doplňovače.
Je to pouze několik příkladů, kde je pouze naznačena pointa, která může a je viditelná v miliónech podob a situací.


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
  • Narodili jsme se jako originál,
  • tak se prosím nechovejme jako kopie,

  • Život je pro nás tím nejcennějším darem,
  • tak ho neberme jako samozřejmost.