Na chatě u táty

15. května 2011 v 6:55 | Karel Rakušan |  Vandry a výlety

- Tati, kup prosím lístky, já už jedu. Čekám na první tramvaj a pojedeme Mojmírem
Volal jsem z náměstí Republiky v Olomouci. Bylo 12:00 a vlak jel ve 12:13
- Víš co, já jedu teď, ve 12:09, aspoň budu mít v Praze čas se naobědvat a sejdeme se tam
- No dobrá.

Přijel jsem na nádraží v 12:08 a pelášil jsem, co mi nohy stačili koupit si lístek do Prahy. U okénka mi vypadla asi dvoukoruna, ale na tu jsem kašlal a mazal jsem na perón. Průvodčí už pískal a já jsem dobíhal poslední dva schody. Dveře vagonu byli ještě pootevřené. Vlítl jsem do nich a vlak se rozjel. No sláva, jsem ve stejném vlaku, v kterém je taťka už pohodlně usazen. Trochu jsem to vydejchal a instinkt mě vedl po směru jízdy. Tátu jsem našel v prvním vagonu.

Asi bych měl vysvětlit, že jsem měl týden dovolenou, kterou jsem využil způsobem, že nejprve jsme procestovali okolí Olomouce a poté, co se, taťka rozhodl jet domu, řekl jsem si: víš co, mám ještě tři dny volna, jedu s tebou. Co ty na to?

Opět se nám potvrdilo, že zjišťovat vlakové spojení v dnešní době je naprostá zbytečnost. V Praze jsme vylezli na peron a podle plánu bylo 45 minut čekání. Rozhlédnu se na druhé nástupiště téhož peronu a tam byl zpožděný express Vindobona. Poprvé jsme jeli tak krátkou dobu spojem Olomouc - Bílina : 12:08 - 17:26 (390 km.)
Nakoupit pár věcí na chatu a moc se ve městě nezdržovat. Bylo sedm večer a venku v krbu se pomalu rozdělával oheň na špekáčky. Trochu to profukovalo, ale nám to nevadilo. Po chvilce, ale začalo krápat. No nic, schováme se a pokecáme co nového uvnitř v chatě.
……………………………………..
Druhého dne ráno nás to táhlo na místa, kde jsme sice už jednou byli, ale jelikož bylo kouzelné počasí a nechtěli jsme sedět doma, udělali jsme opětovně Bořeň, který je nedílnou dominantou okolí Bíliny.
Bořeň je největší povrchový znělcový (fonolitový) útvar ve střední Evropě. V třetihorách byla při sopečné činnosti nadzvednuta podložní rula a do vrstev druhohorních křídových slínovců se vklínil mohutný útvar fonolitu. Ve čtvrtohorách byl fonolit erozí vypreparován a vytvořil unikátní kupu. Fonolit má monumentální sloupcovitou odlučnost s až 100 m vysokými skalními stěnami. Mrazovým zvětráváním vznikly skalní jehly, věže, sloupy, puklinové jeskyně a další útvary. Svahy pokrývají kameno-hlinité sutě a suťová pole. Nežli jakýkoliv další popis a zážitky, rád bych v tuto chvíli
raději

nechal promlouvat pár fotografií.

A jelikož mám stále ještě plno elánu a tak po opětovném příjezdu na chatu jsou v tomto kraji i další zajímavosti, jako je například Kostomlatský hrad nebo kopec jménem Pařez.

Rád bych Vás tímto pozval k návštěvě malebného hradu Kostomlaty - hradu, na kterém režisér Zdeněk Troška točil pohádku Nejkrásnější hádanka. Vstupné na hrad je dobrovolné. Veškerý výtěžek je použit na záchranu hradu, jeho propagaci a další činnosti v souladu se schválenými stanovami. Členové sdružení vyvíjejí svou činnost dobrovolně ve svém volném čase často za podpory vlastních finančních prostředků.

Poslední den jsme se zastavili u známých přímo v srdci Českého středohoří.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.

Aktuální články

Reklama
  • Narodili jsme se jako originál,
  • tak se prosím nechovejme jako kopie,

• Život je pro nás tím nejcennějším darem,
  • tak ho neberme jako samozřejmost.